Infolinia : +48 603 33 88 22
Nasz doradca dostępny jest dla Ciebie 24h

FAQ - Klienci indywidualni

Jak przeprowadzany jest montaż iCAR - samego urządzenia / jego komponentów?

Miejsce i sposób montażu uzależnione są od wybranego przez Klienta pakietu, tj. jakie funkcjonalności jego iCAR ma posiadać (np. pomiar, paliwa, dodatkowe komponenty).

Kto przeprowadza montaż systemu iCar?

Montaż systemu iCAR jest realizowany przez specjalistę w miejscu wskazanym przez klienta/uzgodnionym z klientem.

Czy montaż systemu iCAR wiąże się ze zmianami w konstrukcji auta lub naruszeniem jest struktury?

Montaż systemu iCAR jest realizowany w możliwie nieinwazyjny sposób.

Czy komponenty systemu iCAR są po montażu widoczne w aucie?

Na życzenie klienta, realizujemy tzw. montaż ukryty, to znaczy, że urządzenie jest montowane w trudno dostępnym miejscu

Na jak długo mogę zawrzeć umowę na iCAR?

Okres umowy zawieranej z klientem - w zależności od wybranego sposobu finansowania – może być zarówno na czas określony jak i na czas nieokreślony.

Jaka jest gwarancja na urządzenie?

Okres gwarancji wynosi 24 miesiące.

Czy instalacja/ewentualne prace serwisowe wykonywane są sprawnie?

Instalacja oraz ewentualne serwisy są wykonywane bardzo sprawnie, ponieważ mamy bardzo rozbudowaną siatkę instalatorów w Polsce.

Czy iCar to niezawodny system?

Nasze doświadczenie pokazuje, iCAR to naprawdę niezawodny system, któremu możesz zaufać. Poprawne wskazania zależne są jedyne od poziomu dostępnego zasięgu GSM oraz liczby satelitów.

Co w przypadku, gdy sprzedam auto?

Sprzedaż auta nie jest problem - istnieje możliwość przełożenia urządzenia do innego pojazdu. Nie są konieczne zmiany w umowie ani warunkach świadczenia usług.

Jakie są koszty instalacji systemu GPS iCAR?

Koszt założenia systemy iCAR jest uzależniony o wybranego pakietu, którego zawartość dostosowana będzie do Twoich oczekiwań i potrzeb. Na samym początku – klient płaci jednorazową opłatę montażową. Inne koszty zależą od formy umowy, którą wybierzesz: może to by sprzedaż urządzenia, wynajem urządzenia lub opłata abonamentowa za użytkowanie.

Jak zabezpieczyć auto przed kradzieżą? Czy system GPS chroni przed kradzieżą auta?

System iCAR 24/7 informuje Cię w wybranej formie o wszelkich alarmowych zdarzeniach, np. przemieszczeniu pojazdu. Na wypadek kradzieży, pojazd w szybki sposób można zlokalizować, a dane ze zdalnego, dostępnego online monitoringu GPS są często wykorzystywane w działaniach policji.

Jakie funkcjonalności - oprócz geo-lokacji – posiada iCAR w celu zwiększenia zabezpieczenia przed kradzieżą?

Na Twoje życzenie możemy zamontować dodatkowe komponenty – takiej jak autoryzacja rozruchu lub zdalne sterowanie odcięciem rozrusznika. Wówczas nie tylko nieautoryzowane przemieszczenie, ale także niechciane uruchomienie auta będzie niezwłocznie sygnalizowane.

Czy korzystanie z systemu jest skomplikowane? Czy ktoś mnie tego nauczy?

Każdemu naszemu Klientowi udzielane jest przez naszego handlowca bezpłatne szkolenie z systemu i CAR oraz wybranych przez Klienta funkcjonalności.

W jaki sposób mogę korzystać z systemu?

Z systemu iCAR można korzystać na kilka sposobów:

  • z poziomu aplikacji webowej, poprzez komputer stacjonarny, ale także z pomocą tabletu lub smartfona. Logowanie do systemu i odczyt danych są proste i intuicyjne, zatem możesz monitorować swoje auto z dowolnego miejsca
  • możesz 24/7 zadzwonić do pracownika naszej infolinii i uzyskać wszelkie niezbędne informacje
  • może w aplikacji iCAR zdefiniować dowolne raporty oraz zestawienia danych jakie się interesują. Mogą być generowane cyklicznie i wysyłane automatycznie na wskazany adresy mailowe
Jaki zestaw wybrać/pakiet?

Pakiet będzie dobrany dla Ciebie przez przedstawiciela handlowego zgodnie z Twoimi indywidualnymi potrzebami. W zależności od tego, jakich funkcjonalności potrzebujesz (pomiar paliwa, zdalna kontrola rozruchu, monitoring eco-drivingu etc.) – będziesz mógł zdecydować się na inny pakiet. Obecnie dostępne pakiety to: Logistyka ACTIVE, Logistyka PRO, Logistyka PRO+ECO, Logistyka PRO TACHO.

Skontaktuj się z nami już teraz telefonicznie lub mailowo. W odpowiedzi na Twoje pytania udzielimy Ci wszelkich dodatkowych szczegółowych informacji.


FAQ - Klienci biznesowi

Jak i gdzie przeprowadzany jest montaż systemu iCAR - samego urządzenia / jego komponentów? Kto go wykonuje?

Miejsce i sposób montażu uzależnione są od wybranego przez Klienta pakietu, tj. jakie funkcjonalności jego iCAR ma posiadać (np. pomiar, paliwa, dodatkowe komponenty).

Współpracujemy z wieloma instalatorami w Polsce. Klient może podjechać do instalatora w dogodnej dla Klienta lokalizacji lub montaż może się odbyć we wskazanym przez Klienta miejscu.

Czy instalacja/ewentualne prace serwisowe wykonywane są sprawnie? Jaki jest czas oczekiwania na instalację, licząc od dnia podpisania umowy? Jak długo trwa sama instalacja?

Instalacja oraz ewentualne serwisy są wykonywane bardzo sprawnie, ponieważ mamy dobrze rozbudowaną siatkę instalatorów w Polsce.

Przy standardowej wersji systemu monitoringu GPS czas oczekiwania na instalacje to do 5 dni roboczych. W razie potrzeby możliwe jest jednak wykonanie montażu nawet z dnia na dzień.

Standardowy montaż urządzenia trwa około dwóch godzin Jeżeli w ramach instalacji podłączane są akcesoria dodatkowe np. sondy paliwa i przewidziana jest kalibracja zbiorników, montaż może wydłużyć się do kilku godzin.

Czy komponenty systemu iCAR są po montażu widoczne w aucie? Czy montaż systemu iCAR wiąże się ze zmianami w konstrukcji auta lub naruszeniem jest struktury?

Na życzenie klienta, realizujemy tzw. montaż ukryty, to znaczy, że urządzenie jest montowane w trudno dostępnym miejscu. Ma to na celu ukrycie ich przed użytkownikami pojazdu oraz zminimalizowanie ryzyka sabotażu. Widoczne natomiast będą dodatkowe elementy zewnętrzne systemu, takie jak czytnik kart kierowcy czy przełączniki jazdy.

Montaż systemu iCAR jest realizowany w możliwie nieinwazyjny sposób.

Na jaki długo można zawrzeć umowę na świadczenie usług?

Okres umowy zawieranej z klientem - w zależności od wybranego sposobu finansowania – może być zarówno na czas określony jak i na czas nieokreślony.

Przy zakupie urządzeń GPS na własność podpisywana jest umowa na czas nieokreślony. Przy oddaniu Klientowi urządzenia w użytkowanie podpisywana jest umowa na czas określony.

Jakie są koszty instalacji systemu GPS iCAR? Jak rozkładają się w czasie?

Koszt założenia systemu iCAR jest uzależniony o wybranego pakietu, którego zawartość dostosowana będzie do oczekiwań i potrzeb Klienta.

Na samym początku – klient płaci jednorazową opłatę montażową.

Inne koszty zależą od formy umowy: może to by

sprzedaż urządzenia, wynajem urządzenia oraz opłata abonamentowa za użytkowanie.

W jaki sposób mogę korzystać z systemu? Czy trzeba instalować dodatkowe oprogramowanie? Czy korzystanie z systemu jest skomplikowane i jak się tego nauczę?

Z systemu iCAR można korzystać na kilka sposobów:

  • z poziomu aplikacji webowej, poprzez komputer stacjonarny, ale także z pomocą tabletu lub smartfona. Logowanie do systemu i odczyt danych są proste i intuicyjne, zatem możesz monitorować swoje auto z dowolnego miejsca
  • można 24/7 zadzwonić do pracownika naszej infolinii i uzyskać wszelkie niezbędne informacje
  • można w aplikacji iCAR zdefiniować dowolne raporty oraz zestawienia danych jakie Cię interesują. Mogą być generowane cyklicznie i wysyłane automatycznie na wskazane adresy mailowe

Nie trzeba instalować dodatkowego oprogramowywania. Dostęp uzyskujemy poprzez przeglądarkę internetową, podobnie jak logowanie do internetowych kont bankowych. Zalecane przeglądarki: Mozilla Firefox, Chrome, czy Opera. Dodatkowo możemy obsługiwać aplikację na każdym urządzeniu przenośnym wyposażonym w system ANDROID lub iOS.

Każdemu naszemu Klientowi udzielane jest przez naszego handlowca bezpłatne szkolenie z systemu iCAR oraz wybranych przez Klienta funkcjonalności.

Jakie typy raportów są dostępne? Jakie dane lub parametry można zdefiniować w raportach? Jak długo przechowywana jest historia danych zebranych przez lokalizator?

Najpierw określa się typ raportu np. raport z prędkości, raport paliwowy, raport jazd i postojów. Następnie można określić parametry i warunki do zaraportowania w określonym przedziale czasu oraz określić częstotliwość automatycznego generowania zestawień i wysyłania ich do wybranych użytkowników

Standardowo dane przechowywane są przez okres 90 dni. Możliwe są także indywidualne ustalenia z Klientami dotyczące czasu przechowywania danych.

Czy dane o jednym pojeździe może pobierać wiele osób? Czy są opłaty za utworzenie kont dla wielu użytkowników systemu?

Dostęp do danych może mieć dowolna liczba osób zgłoszonych przez Klienta. Główny użytkownik w firmie ma możliwość utworzenia dowolnej liczby kont o określonych dostępach i uprawnieniach. Opłaty za konta użytkowników nie są pobierane.

Czy system GPS chroni przed kradzieżą auta? Jakie funkcjonalności posiada iCAR w celu zwiększenia zabezpieczenia przed kradzieżą?

System iCAR 24/7 informuje w wybranej formie o wszelkich alarmowych zdarzeniach, np. holowaniu pojazdu.

Na wypadek kradzieży, pojazd w szybki sposób można zlokalizować, a dane ze zdalnego, dostępnego online monitoringu GPS są często wykorzystywane w działaniach policji.

Na życzenie możemy zamontować dodatkowe komponenty – takiej jak autoryzacja rozruchu lub zdalne sterowanie odcięciem rozrusznika. Wówczas nie tylko nieautoryzowane przemieszczenie, ale także niechciane uruchomienie auta będzie niezwłocznie sygnalizowane.

Jak dokładny jest GPS? Jak często dokonywane są odczyty lokalizacji pojazdów?

Przy włączonym zapłonie sterownik GPS wysyła zapytanie o pozycję NAWET co kilka sekund. W stanie uśpienia (przy wyłączonym zapłonie) sterownik potwierdza swoją pozycję co 15 minut.

Wpływ na dokładność lokalizacji ma między innymi zurbanizowanie terenu oraz warunki atmosferyczne.

System iCAR jest naprawdę niezawodny. Jego dokładność w określaniu położenia pojazdu jest uzależniona jedynie od precyzji odczytu danych geolokacyjnych przez satelitę.

Czy nasz system działa za granicą? Czy trzeba dokupywać opcje geolokacji poza Polską?

Urządzenia GPS mogą pracować poza granicami RP i śledzić auto w czasie rzeczywistym poza granicami naszego kraju. Wymaga to wykupienia dodatkowej usługi, tzw. roamingu GPRS.

W przypadku, gdy urządzenie nie ma aktywnej usługi roamingu GPRS, a znajdzie się poza granicami RP i straci połączenie z krajowym operatorem GSM, to zacznie zapisywać dane do znajdującej się w nim pamięci wewnętrznej. Po powrocie do kraju nastąpi automatyczne zrzucenie zapisanych danych na serwer. Dzięki temu każdy nasz Klient ma możliwość odtworzenia trasy, jaką pokonał pojazd za granicą oraz wygenerowania wielu różnorodnych raportów za ten przedział czasu.

Co się dzieje, gdy pojazd z zainstalowanym urządzeniem GPS wjedzie np. na parking podziemny? Czy są momenty, gdy iCAR traci możliwość śledzenia auta?

W przypadku gdy pojazd znajduje się w miejscu zadaszonym lub o słabszym zasięgu GSM system GPS zapisuje ostatnią pozycję jaką zarejestrowało urządzenie.

Dodatkowo, na czarnej skrzynce zapisywane są dane, które w momencie odzyskania łączności przez urządzenie zostaną wysłane do aplikacji.

Jakie dodatkowe czujniki można zamontować w pojeździe? Co oprócz geolokacji oferuje iCar?

Wybór dodatkowych czujników jakie można podpiąć pod urządzenie GPS jest bardzo duży.

Najczęściej klienci korzystają z modułu CAN (tj. podpięcie do oprogramowania samochodu), sond paliwa, czujników temperatury, przełącznika trybu jazdy lub autoryzacji kierowcy.

Dodatkowo, istnieje szereg zabezpieczeń antykradzieżowych, np. autoryzacja rozruchu lub zdalne sterowanie odcięciem rozrusznika.

Jak dokładny jest pomiar paliwa? W jaki sposób można mierzyć jego zużycie?

Dokładność pomiaru w dużym stopniu zależy od zastosowanej metody monitoringu poziomu paliwa.

Przy wykorzystaniu modułu podpinanego do magistrali CAN (tj. do oprogramowania auta) w pojeździe, błąd pomiaru wahać się będzie w przedziale 4-8%.

Przy zastosowaniu pomiaru paliwa za pomocą sond analogowych lub cyfrowych, błąd pomiaru będzie wynosić około 2%

Co w przypadku, gdy auto firmowe będzie sprzedawane? A co w przypadku auta z leasingu?

Sprzedaż/oddanie auta nie jest problemem- istnieje możliwość przełożenia urządzenia do innego pojazdu. Nie są konieczne zmiany w umowie ani warunkach świadczenia usług.

Jeżeli leasingodawca wyrazi zgodę na montaż systemu (zazwyczaj tak jest), można go po prostu zdemontować lub przełożyć do innego urządzenia lub wypowiedzieć umowę.

Skontaktuj się z nami już teraz telefonicznie lub mailowo. W odpowiedzi na Twoje pytania udzielimy Ci wszelkich dodatkowych szczegółowych informacji.


Administratorem Pana/Pani danych jest Solid Group

Administratorem Pana/Pani danych jest Solid Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., adres: ul. Postępu 17, 02-676 Warszawa. Pana/Pani dane będą przetwarzane w celu: 1) udzielenia odpowiedzi na pytanie; 2) realizacji zgłoszenia wskazanego w formularzu kontaktowym (podstawa przetwarzania danych to: 1) realizacja prawnie uzasadnionych interesów administratora w postaci komunikacji z użytkownikami strony; 2) działania podejmowane w celu realizacji umowy). Dane będziemy przetwarzać przez okres konieczny do udzielenia odpowiedzi lub realizacji zgłoszenia, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji ww. celów. Przysługuje Panu/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia swoich danych i wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Może Pan/Pani kontaktować się z inspektorem ochrony danych za pośrednictwem adresu email: iod.sg@solidsecurity.pl.

Masz pytania? Zadzwoń!

+48 603 33 88 22

Szybki kontakt

+48 603 33 88 22

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z:

Wyrażeniem dobrowolnej zgody na przetwarzanie moich danych osobowych przez Solid Group Sp. z o.o sp. k. z siedzibą przy ul. Postępu 17 w Warszawie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. A RODO oraz obowiązującymi przepisami prawa krajowego w celach marketingowych tj. oferowanie produktów i usług świadczonych przez Solid Group Sp. z o.o sp. k. .

Wpisz swój numer telefonu, oddzwonimy!

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z:

Wyrażeniem dobrowolnej zgody na przetwarzanie moich danych osobowych przez Solid Group Sp. z o.o sp. k. z siedzibą przy ul. Postępu 17 w Warszawie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. A RODO oraz obowiązującymi przepisami prawa krajowego w celach marketingowych tj. oferowanie produktów i usług świadczonych przez Solid Group Sp. z o.o sp. k. .
kontakt

Kontakt

Close